Varje transaktion i publika onoterade bolag utförs i samarbete med svenska bank som säkerställer att aktier och pengar byter ägare vid exakt samma tillfälle och registreras i värdepappersregistret Euroclear (DVP- Delivery Versus Payment)
Värdepapperstillstånd
Nova Clear AB är anknutet ombud till Mangold Fondkommission AB (556585-1267), ett värdepappersbolag som står under tillsyn av Finansinspektionen. Genom detta ombudsförfarande har vi tillstånd att utföra följande tillståndspliktiga investeringstjänster enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mottagande och vidarebefordran av order avseende ett eller flera finansiella instrument (enligt 2 kap. 1 § 1 VPML).
Lagring och behandling av personuppgifter
Den information som lagras och behandlas hos Nova Clear AB inhämtas i regel från offentliga källor samt från uppgifter som lämnas av potentiella kunder. Exempel på sådana uppgifter kan vara namn, personnummer, kontaktuppgifter och ekonomiska förhållanden. Nova Clear AB kan också samla in identitetsdokumentation, som passkopior, körkort eller annan dokumentation för att verifiera din identitet.
Även kommunikation via e-post och inkommande telefonsamtal kan lagras och spelas in.
Utöver den information vi får från dig kan vi inhämta uppgifter från externa källor för att fullfölja våra uppdrag. Denna information kan komma från statliga personadressregister, kreditupplysningsföretag och internationella sanktionslistor för att säkerställa att vi som finansiell institution inte utnyttjas för penningtvätt eller annan brottslig verksamhet.
Klagomålshantering
Vi arbetar för att leverera tjänster av högsta kvalitet med kunden i centrum, och vi värdesätter din feedback. Om du har synpunkter, ber vi dig att i första hand vända dig till den ansvarige mäklaren på Nova Clear AB. Skulle du inte vara nöjd med deras svar, kan du kontakta Mangolds klagomålsansvarige. Mangold har ansvar för ekonomisk skada som ombudet kan orsaka kunden genom vår verksamhet, antingen avsiktligt eller genom vårdslöshet, inom ramen för våra tillstånd. Adressera följande:
Mangold Fondkommission AB
Att: Klagomålsansvarig
Box 55691
102 15 Stockholm
Om du vill prata med någon utanför Mangold kan du kontakta Konsumenternas Bank- och Finansbyrå eller konsumentvägledningen i din kommun för gratis rådgivning. Det finns också möjlighet att få ditt ärende prövat externt genom att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden eller ta det vidare till allmän domstol